Pages

Wednesday, October 30, 2013

my dear rice (nyammi!)

kecintaan ku terhadap nasik memang tidak boleh disangkal lagi (intro sastera, kau...)

when you're an Asian, hidup mati is always nasi. dari la pagi sampai ke petang sampai ke malam kalo boleh is all about nasi. especially Malaysian. and including me, who adores steamed rice. melainkan ko lahir luar negara biasa makan roti, or alergik nasi, or terip orang putih ndak makan nasik (i keep my option open btw, lol)

since I started my looonngg journey on loosing weight, I always avoid myself from consuming too much steamed rice. because I am so used to the taste of it, I can imagine it in my mouth, how crazy is that! in fact, I can smell the freshly cook steamed rice now. In the middle of the night. In my room. which has no kitchen. Seriously... 

most of the time, one main dish that I always adore is my most lovable Nasi Lemak!! I never gonna reject on nasi lemak. my true love! haha. *over*....  Kadang2 aku suka ikut bapa aku pegi tamu Putatan (Friday-Sunday) early morning of weekend sebab banyak kuih muih akan di jual. and also my fav nasi lemak! I know its an unhealthy choice but I love them anywayysss~ hehe sebab tu after makan nasi lemak, I will try workout on that day. too much lemak need to shed haha

okeh lah, untuk membuatkan para penuntun yakni pembaca blog lebih lapar, ni ha gambar aku buat dan masak nasi lemak beberapa bulan yang lalu. sedap hokeh!. aku jak malas masak sebab leceh banyak kerja =_= " 


ok aku sendiri lapar tatap ni gambar. ciss. oh gosh, aku patut buat lagi. nantilah! hehe.
#loveyounasilemak

No comments: