Pages

Sunday, December 30, 2012

si gundut mungkin kah kurus?

assalamualaikum blogger babes! 

aku nda mo intro panjang2 la kan, haritu saya telah di''kol'' oleh marieprans untuk free body treatment. alaa. tempat utk kurus tuuu. yess. tau kan? soo. I go la try out the free treatment. suda pun free. try la. natau best kan. bole try ambik next time. kalo ada duit. yah...kalo ada duit. hehe. 

pengalaman first time memang sangat penting tau untuk memastikan kesiukan pengalaman untuk yang seterusnya. haha. eh. lain pla. so. anyway, first time aku masuk pusat2 slimming, first, of kos la kena buka baju. wuups. ada robe. jan risau. tp risau jugak la. and malu2 skit sebab kakak yang uruskan semua treatment tu nnt nampak la segala-galanya. but, surely korang ada pilihan if you feel uncomfortable bukak barang bra n undies tu semua. well aku xbuka. I make sure that doesn't happen. thanks to reasonable excuses! hehe. 

first aku kena wrapping, eyda kena hot blanket dlu *oh aku dtg treatment sm2 kwn aku eyda* xble sama. kakak tu wrap aku dgn kain yang mcm org guna balut mummy tu,. satu badan ok. terfeeling aku mcm mummy skejap. abis lemak2 aku semua tehimpit. haha. and aku stay gitu slama 25 minit. feels like forever. haha. 

menyempat. mummified! haha. sorry la hp buruk. resolusi pun buruk.
pastu........ abis buka wrapping, dibawa pula untuk masas *massage* itu lemak2 di perut. adik aku ckp my massage different from eyda and her massage. mine was more to kolestrol, diorang untuk selulit. ah nda kisah la. janji siok. and sakit. gila serius geli bila kakak tu massage perut. bukan main2. sampai dalam keh. terasa tulang rusuk aku kena pukulan massage dia. kakak tu dgn slambanya " supaya sampai pigi dalam dik. mesti gini ".. aku pun dgn redha jak la. apa ble buat la. bercelaru jugak dibuatnya usus2 aku di dalam. haha. 

anyway. after all treatment, terasa lemak2 ku kesakitan. hahaha. anyway, mmg sakit la perut aku skrg. tp u know what they said, kalo mau jadi cantik, kena tahan sakit. waahahaha. gila. 

papun. sepa yg ada lemak2 degil, malas mo pi jog, and ada duit betabur2 di ruma, bole la try marieprans ni. aku nda sambung treatment sbb aku bukan anak org kaya. tunggu la aku kawin sultan ka.... duit tiba2 jatuh dr langit ka, buli la buat treatment nii... 

papun, the whole experience was awesome. skrg saya lebih sedar ttg betapa pentingnya eksesais dan cara hidup sihat...
dann...
betapa sakitnya mau jadi santik.
sekian. 
majulah bloggers utk negara.

No comments: