Pages

Monday, October 1, 2012

contengan saya.

sudah lama aku diam membisu tanpa post. mungkin kah ada yang rindu? weiseh. over la pla aku. wokeh la. mari la kita bercerita.

saudara.... saudari... cike bum, cike bum.

apa kabar bloggers yang santik-santik dan ensem-ensem sekalian. hari ini aku ada kelas. dan dalam kelas hari ini aku belajar becemana untuk menjadi guru yang berwawasan dan berhemah. my lecturer was talking about her experience in school and how to handle students. honestly, I was a little bit frighten by her stories as I'm afraid something bad happens to me while I'm practical in school. Kids always the biggest issues I have. aku risau aku ndak dapat handle budak2, and I screw my marks, then I get low points. but other things was running on my mind that moment.

I love English. I love language. some people might say " eleh, English tu bahasa Penjajah " and then they go lazy over learning the language. Kita senang ja buat alasan untuk tidak belajar benda yang bukan datang dari tanah air kita sendiri, tapi ironinya, bahasa ibunda kita sendiri kita lemah. Fikirkan lah. Kita orang Malaysia. sejauh mana pengetahuan kita dengan bahasa kita sendiri? aku sedar aku bukan Mantops dalam bahasa Malaysia. tapi salah satu advantagenya dengan bahasa di KK ni, we people use bahasa baku, and that is sounds more like Bahasa Malaysia. the problem is, when bahasa pasar menyelit. naah.. disitu la kau nampak dia punya ke'rojak'an. 

As a soon to be teacher, (insyallah), I love to practice my English with my friends. tapi itu lah masalah kita bila kita practice English dengan kawan2. Diorang akan cakap kita minta puji. tembirang. orang London. haha. then automatically I go talking Malay all day and I barely speak English fluently. That is what I always worried about. ruining my fluency in English. 

How I wish everyone was very open minded to this particular topic. English is important. bukan la mo suru kmu jadi pro speaking gitu, but if you'd like to, please continue. but if not, try and learn little bit English. there's nothing wrong with a little bit of English. You'll be surprise how learning can change your perspective! 

lets learn!

No comments: