Pages

Thursday, May 3, 2012

rhino walk.

ps - post ini suda seminggu terperap dalam draft. tiba masa untuk dikeluarkan. hoho.


assalamualaikum!. apa kabar? hebak tak harini? hebak. hebak. (slang Ganu yg failed)
So, sejak ikut City Run haritu, terasa seperti seronok pula mencebur kan diri dengan aktiviti2 kesihatan ni !!maka aku ngan Abel semakin ligat dan konfiden cuba menguruskan badan yang montel-montel ni. Jadi kali ni, kitorang ikut plak 'Rhino Walk' organize by Sime Darby a.k.a. syarikat besar di dunia yang kayo2 yang diadakan Ahad lalu.

Penganjuran Rhino Walk ni untuk memberi kesedaran kepada umum yang badak2 idup dalam dunia ni smakin sikit, dalam 200 ekor okeh. sikit tu. Dalam Malaysia kira2 30 ekor yang tinggal, and Yayasan Sime Darby ni berusaha untuk membantu badak2 untuk terus hidup aman makmur walaupun termasuk dalam species yang terancam.

So, early that morning, aku ngan Abel gerak ke Stadium Likas, berkumpul, sebelum mulakan perjalanan sejauh 4km. (jalan jak. nda lari.nasib....) let the pics show the tale~~

sexy back abel n yun hahaha. owsem kan baju free... hikhik

 i love colorful balloonnss!!
si gemok dgn kipas free. 
kerja kami jalan seja sepanjang program. jadi teda yg interesting la di jumpa. cuma semua jalan laju2 sebab pok2 dapat cabutan bertuah handpon punya. gila kaw. idaman aku. 

and then I met my two Amirs after the walk, so kitorang lepaking ceta2 pasal anak... kucing... hahaha eseh. blum kawin ba aku okeh~ 
skendel aku sm amirs. hahaha ndak ba. =.=
oh, btw, amir yang baju biru cakap aku da kurus skit sambil buat ekspresi tangan ke bahu mata roll ke atas. hahahaha. tengkiu mir. sy anggap itu motivasi! hehe. 

bah,. itu ja la kami punya perjalanan badak2 sumbu. 
remember kids, support for the longevity of this rhino species. serius durg mau pupus. so, itu tugas manusia untuk menjaga ketidakpupusan mereka. 
aku ada satu badak mo di jaga. kamu ada? hahahahaha. 
*wink* 

1 comment:

anielurve said...

badakx????? hehehehe