Pages

Tuesday, March 23, 2010

byk nak ceta!!! hihi..

hooohhh..cam lama da ak nda coret2 dlm blog ku ini...mish me? ahak..i know u do...:D. so, byk sgt benda berlaku kepada diriku yg chomel ni ( hekhekhek ) terutama skali ketika musim cuti.....nda la byk, tp adala dalam 2 3 gitu...korang nak tau apa? meh sini ak ceta...:-

1st, ak nyaris membakar dapur rumah....gilanya.. sikitlg arr... gara ak jugak tu cuai, ak panaskan minyak, api kuat sgt kot, bakar kuali, nasib ak masuk dapur, kalo nda...huuuuhhhh....palis2..nasib jugak aa dalam ak panik2 tu, lojik jgk kepala ak memadam api....huuhh..giler, kena padam 'crime scene' sblom bos dtg...sempat! nasib baik. tp ak btul2 janji xmo tinggal kuali lg!!!!janji!!

2nd, kitorg 1 famly dpt g mandi air terjun kat Tambunan.!!yeah!!. sejuk gila... ko cuba baygkan sejuk tu,.cam korang berendam dgn ais batu yg btol2 sejuk punya!!! fresh gila, n skit lg aku pya kaki krem! hahaha.. sakai bebeno la aku...ishk ishk ishk..balik2 kena kuar utk panas kan badan, then masuk balik air sejuk gila babbss tu..korg x caya, pi cuba la sndri!! Mahua Waterfall d Tambunan. shioookkk!!!! 6 bintang woo!!masuk bayar, tp xmahal laa...berbaloi..i tell uu...sapa yg d sabah ni try lah!! xrugi dtg jauh...fresh gila bdn aku! hahaha.puas aty!

3rd, aku ada ikut bapa ak gi naik gunung Alab nak ada urusan la ngan tower club dia..aku saja jak ikut bapa aku tu sbb d gunung kan sajuk2..hikhik....panas ba kk....paham2 sya laa..kebetulan bila smpi dkt tmpat tggi da tu, da mula da sejuk, bukak sket tingkap...pressshh airr....huaaahh!!...nah, hujan lg...huhuhu..suka aku! lama nda nmpak hujan.. ak rndu hujan..sejuk2 gila..tp ni palink dasat skali, aku pi tmpat yg aku tau sejuk, tp nda bw sweater <-- (very2 important thing ba tu..)........mimang.........palink sandik.........kerja abis lambat, dlm jam 7 gitu baru kitorang siap, kabus da ntah brapa kali tiup2 lalu2 tempat kitorg tu, KONFEM gigil lar..plus, tempat tu xdak lampu, so, turun bukit dlm keadaan gelap..hadoih..smpi keta, sakit gila kaki aku...cuaca sejuk mau mati, tgn ak kabas sda, tp ni yg best...ada cam ashap2 kuar dr mulut...hahaha!! cam dkt korea laa!!..hahaha.. papun, line fon xdak, sbb tumbang tiang digi sblah pncawang TM. kalo dlu ak lalu tmpat tu ble ak ketawa2 lg bediri sebla tiang digi, FULL BAR kann..tambirang la..hahahaha.skali skrg, punah harapan...banci aku,.

sempat jugak makan mknan pns2 kat gunung alab tu...huih nyaman...so, apter dat, kitorang on our way back to kk...jalan sgt lah gelap. takdak lampu jalan pon...tp korg pena dgr ka iklan tv dlu, dia blng..."ada sstengah tmpat tu, org biarkan gelap utk kita hayati " lebi kurang gtu arr....betul tuh!! i think i can almost see the milky way tau!! byk sgt bintang...CANTIK sgt!!..bulan pun nmpk cantik btul....ms tu ak masih atas bukit lg....so, jerebu nda halang pemandangan tu....cantik btul baa....aku try la konok2 menajamkan mata tgok la kalo2 ada fireflies..hikhik..mana da! hahahaha... tp hutan nmpak gelap btul...sangat2 gelap. tepikir ak kalo sesat....hmmmpp..konfem aku koma dlm hutan. sda la penakut yg amat!! papun, efek naik bukit, ak pya kaki saket....huhu..nak duduk pun susa..cam org tua aku...uwaaa...sakett...

hah..da baca da ceta ak mggu lepas. byk btul ba kan.hikhik..krem tgn menaip..yg pnting besttt.!! hikhik..sukelah!.terisi jugak cuti aku yeekkk...ok lah, tu jak...daa~~ ;)

1 comment:

Noraisyah N. said...

your holiday seems to be sooooo much fun!
miss u lots ;-))